tabung dan rajin2 la klik di sini

Sara Ali

Wednesday, April 13, 2011

Kalau diberi pilihan, korang akan pilih siapa? Sahabat korang atau pakwe/makwe korang?



Dah berkerut dahi aku memikirkan tajuk yang sesuai untuk n3 ni. Aku harap korang faham apa yang aku nak sampaikan.


Kalau korang berada di situasi ini kan? Apa yang korang nak buat? Korang akan pilih pakwe/makwe korang atau sahabat korang. Tak kisah la dalam situasi yang macam mana. Korang faham tak apa yang aku cakapkan ni?


haipp.. Macam payah je nak faham. ok lah. meh sini aku bagi satu situasi.


Disuatu hari yang hening lagi nyaman. Dah tak ada keja aku ni. Ok , macam ni. Satu hari ,tiba-tiba korang dapat dua panggilan. Satu panggilan tu dari pakwe/makwe korang. Dia ajak keluar dan pada masa yang sama sahabat korang ajak korang main futsal/shopping. So macam mana? Korang nak pilih siapa? pakwe/makwe or sahabat korang? 



Kalau korang pilih sahabat, pakwe/makwe korang macam mana pulak? Kalau korang pilih pakwe/makwe , sahabat korang macam mana pula?



Aku yakin korang akan cakap. Siapa yang buat temu janji dulu itulah yang aku pulih. Tak payah nak pening-pening kepala. Betul tak?


Tapi aku lain cikit. Aku selalu cakap kat pakwe aku.

 " awak, tadi kan member saya ajak sy g sini...g sini...saya nk g la, urm, boleh tak kita cancelkan plan kita, plss awak "


Kalau tak dapat juga apa yang saya nak, saya selalu guna ayat nie.


" awak, saya kenal dia sebelum saya kenal awak. Saya harap awak faham, insya Allah plan kita tak kemana."

Kalau korang macam mana pula?


p/s:

Bersyukur kerana si dia memahami dirku. Cuma aku sahaja yang kurang memahami dirinya.


4 comments:

alexa yussida said...

kalo saya plak kena ikut yg janji dlu la..kalo tak, naya babe..kekeke:)

Sara Ali said...

dah agak dah,,,,
tpi x thu laa kenapa..
saya lbh kepada itu dulu,,,
hehehe...

JIJI YU said...

hurm2..camne ko leh tersesat sampai ke blog aku..heheh..

areteacar said...

kalau cik tikah, tgok keadaan sbb sometime pakwe lagi slalu brsama susah n senang dri kawan :)

|CIK TIKAH|