tabung dan rajin2 la klik di sini

Sara Ali

Friday, March 1, 2013

Tidak kenal erti lelah.

Seperti biasa. Aku dikelilingi pelbagai ragam manusia , berpusu-pusu pulang ke destinasi yang aku sendiri tidak pasti. Kata orang lihat ragam manusia boleh terukir senyuman.  Barang kali benar kata mereka. Seusai roti coklat kunyahan terakhir, jam randik mula berkelip menandakan ketibaan kereta api.

Ntah kenapa keluhan yang aku lepaskan. Dibebani kerja itu tidak aku nafikan. Namun kerja tak seberapa seperti tidak sepadan dengan keluhan. Itu yang aku pasti. Mungkin jua keluhan ini dari tekanan dan desakan. Ligat mengatur strategik menyelamatkan diri rupanya minda ini.

Wujud desakan boleh memberi tekanan. Nampak bahaya takut kesannya tinggi pada diri. Tidak pernah kenal erti penatkah mereka? Mengajukan soalan yang sama pada diri yang sama. Kadang-kadang aku kurang mengerti. Antara ambil berat atau ambil tahu. Tidak pasti apakah ayat yang selayaknya buat mereka.

Berfikiran positive itu yang kerap rakan ku katakan. Ya barangkali mereka ambil berat. Seusia sebegini masih menyendiri. Kalau mereka tahu apa yang aku alami dan apa yang aku rasai. Mesti tiada soalan lagi dari mereka. Barangkali ia terjadi siapa yang tahu.


Akan terasa kemanisannya jika dirasa.


Nota Kaki:
Tidak mudah untuk berdepan apa yang dihadapan jika tidak bersedia.



1 comment:

kura said...

desakan mmg tekanan. pun.