tabung dan rajin2 la klik di sini

Sara Ali

Monday, December 20, 2010

Pandai buat anak sampai berderit setahun sekali, tapi jaga anak tak reti!

" Bapak ko ni, pandai buat anak. tapi tak reti jaga anak! aku report polis, baru ko tahu! Main2 lah dengan aku! bla...bla...bla.... "



Marah betul pak cik sebelah rumah aku ni dengan budak tu. Bahasa memang cantik lah. Rasa macam tak padan dengan usia pakcik. Terkejut betul aku. Macam tak sangka, selalu bila sembang dengan aku. Sopan je bahasa nya. Tapi bila muncul budak tu. Ha...terkesima aku.

Tapi tu dulu punya cerita, sekarang aku dah tak terkesima. Bila kena kat batang hidung sendiri. Mulalah rasa macam nak cincang je budak-budak tu. Baru aku tahu perasaan pak cik tu. [asallah aku lambat sangat tahu perangai budak2 tu macam t*** kot ]. Memang layak lah word tu tok korang. Sekarang keluarga aku pulak tengah mengamuk. Sampai aku-aku sekali pon naik angin. Geram betul. 

********************

Ada benar juga kata pakcik tu. Anak adalah amanah. Maka dah jadi tanggungjawab ibu bapa untuk mencoraknya. Jika cantik / molek coraknya maka cantiklah akhlak nya begitu juga sebaliknya. Tapi aku yakin setiap ibu bapa inginkan anak yang cantik /molek tingkah lakunya. Jadi pikullah amanah tue dengan sebaik-baiknya.   

4 comments:

sheaza said...

betul mais..
anak itu adalah amanah dan ibubapalah yang mencorakkan perilaku anak2

mohammad said...

masing-masing ada amanah mesti dipikul

Cik Tom said...

mmg betul..tp ramai ibubapa zaman skang amik mudah..cam ayat pak cik tue..

Mais said...

@ sheaza: org muda [termasuk sy sendiri ] perlu belajar dan terus belajr. jgn tersalh lngkah demi masa depan,

@ mohammad: yup, masing2 punyai tanggjwb...mais setuju

@ cik tom: hehe....pakcik tue kuar mcam2 sebab dah terlampau marah sgt kot. terkejut jgk,,huhuhu