tabung dan rajin2 la klik di sini

Sara Ali

Wednesday, December 29, 2010

Contest Aku & Masa Silam

Salam reader...

Rindunya nak update blog. Agak bersawang jugak la blog mais ni. Tapi Alhamdulillah, masih ada yang sudi singgah ke blog mais. Terima kasih mais ucapkan. Ok, hari ni, mais akan selesaikan tugas2 mais. Tugas pertama mais ialah, mais nak join " Contest Aku & Masa Silam ". Kalau korang nak tahu, contest nie telah dianjurkan oleh  ME SUYA,jom kita singgah blogger si cantik manis nie. Sila lah klik di SINI.SINI.SINI

Pape pon banner mesti kena ada dulu. [done]



Orait, nie lah pic yang mais nak tunjukkan kat korang semua. Maaf lah, mais sebenarnya tak ada pic lain dah masa mais kecik2 dulu. Banyak yang dah hilang sebab dulu2 la mais kerap pindah. Kalau nak kira balik tue memang mais tak ingat dah lah. huhu.. Nie pon jenuh jugak lah mais selongkar almari lama ayah mais. Akhirnya jumpa jugak. Alhamdulillah.


Ok, kalo nak dikatakan persamaan mais masa kecik2 dulu dengan yang sekarang. Tang pipi tu, tembam sangat2. Nak dikatakan bulat pon boleh jugak lah sebab sekarang mais pon bulat lah jugak . Sama je macam dulu. Sebab tu kot, dari kecik sampai ke besar orang suka cubit pipi mais. [ tapi tak semua orang la sebab mais tak suka orang pegang mais ]. Mais juga susah nak senyum kat orang lain, tengok pic mais masa kecik2 tu, masam kan?. Bila dah besar pon sebenarnya sama jugak. Suka bermasam je,sebab tu kebanyakkan orang yang tak kenal mais cakap mais nie sombong. huhu..

Yang terakhir, perangai mais masa kecik2 sampai ke besar. Mak mais cakap, mais nie banyak songgeh. Masa mais kecik2 dulu. Bila nak tidor, mais mesti mintak mak mais letak bedak banyak2 kat badan mais. Sampai kan satu hari tu, pak cik mais naik bengang sebab bedak dah letak, tapi mais nak lagi jugak. Ale2. pakcik mais bukak penutup bedak tue, pakcik mais taburkan sampai habis kat badan mais. haha.. kelakar betul . Patutlah sampai sekarang nie, bila mais nak tidor mais mesti kena letakkan losyen kat badan atau kat tanggan mais. Cuma di oleh dari bedak ke losyen je. haha...

Perbezaan nya, mais nampak cerah sikit . Dulu mais gelap, mungkin disebabkan bedak sebotol yang pakcik mais tuang tu kot. hahaha..

Ok. dah habis dah..Kalau korang nak join cepat tau sebab hari ni last tau. huhu.. k, mais nk tag siti nur amirah . Harap2 kawan baru mais nie sudi. 

p/s: harap2 masih sempat lagi. terima kasih kat korang semua yang datang baca N3 mais. Mais akan balas kunjungan kalian.


3 comments:

me suya said...

thnx Join
good luck.. sempat lagi :)

Siti Nur Amirah said...

hadoi3..dh laa tade gmba time kcik...cne...;( ni yg sdeyh ni...

Mais said...

to me suya : nasib baik msih sempt...

to amirah: kalo sempt join laa....