tabung dan rajin2 la klik di sini

Sara Ali

Sunday, December 26, 2010

Boleh ker tiba-tiba ada rasa macam nak menangis tanpa sebab.

Apa kena dengan mais hari ni? Tiba- tiba je rasa sebak semacam. Nak kata ada orang sakitkan hati mais. Tak ada pulak. Atau pun mais ada sakitkan hati orang [ntahlah mais sendiri pon tak tahu ]. Mungkin  disebabkan segala apa yang jadi kat mais hari ni yang membuatkan mais rasa sebak atau nak menangis je. Ntah lah mais sendiri pon tak tahu [ bercelaru ].

Kisah pertama :

Ini lah keadaan bas yang abang mais naik.

Awal-awal pagi lagi mais banggun, mais dapat panggilan telefon dari mak mais. Mak mais cakap bas yang abang mais naik terlibat dalam kemalangan. Masa tu abang mais otw g balik Kelantan. Bila tengok gambar keadaan bas yang abang mais naik, agak seriau juga lah. Maklumlah , mais pon selalu  naik bas dari UUM ke Kuala Lumpur bila ada cuti sem. Bila dengar je mana2 bas yang terlibat dalam kemalangan nie, mula lah mais risau. Macam abang mais juga, tapi alhamdulillah abang mais selamat. Abang mais cuma luka sedikit di bahagian kaki. Manakala penumpang yang duduk dibahagian depan bas mengalami patah tangan dan patah kaki. [ lebih selamat memilih tempat duduk dibahagian tengah bas, Isya Allah ].

Kisah kedua:


Serabai sangat2, pertama kali bersiap dalam tempoh yang singkat. Tension!

Hari ini mais pergi Melaka. Tapi mais kena paksa pergi sana, walaupun masa tu mais memang betul-betul tak nak pergi. Nak kata mais marah sangat tak ada lah pulak. Mais ikut kan je. Tapi mais sendiri pon tak tahu kenapa. Serius mais tak faham.

Kisah ketiga:

Mr.penyu  mais asyik sibuk je. Walaupun mais tahu, Mr.penyu ada life dia sendiri, sibuk dengan family dan kejer2nye tapi mais cuma nak sedikit je masa dia untuk mais. Memang mais akui , Mr. penyu ada luangkan masa untuk mais tapi kalo dalam keadaan tergesa-gesa, siapa yang suka. betul tak? [ Mais rasa mais ada perasaan cikit pada Mr.penyu dan mais pon rasa ia baru je berputik walaupun mais dengan Mr. penyu sudah lama couple. Macam mana tu ? ]


p/s: Mais tak suka menangis sebab bila mais menangis hati mais akan sakit. Bila mais teringat balik kisah tu, mais akan terus menangis. Mais benci sangat2. 

5 comments:

Syafiq Rosli said...

harap mais bersabar ye

fyda razak said...

be strong. Sesuatu yg terjadi itu ada hikmahnya :)

zaira said...

nangis tu boleh menenangkan hati. :)

aienz nawawi said...

follow sini balik

ermm saba yer mais
tu sume dugaan
jgn tnsion2 keyh
smile sje =)

Mais said...

2 syafiq: tq...semua tue dugaan..

2 fyida: tq, betul tue,

2 zaira: sekali menangis buat kita puas..

2 aienz: tq awk,,,dah x tension...