tabung dan rajin2 la klik di sini

Sara Ali

Sunday, September 18, 2011

Bicara Hati : Bermain dengan hati.

Assalamualaikum.


Bila hati sudah berbelah bahagi. Sekelip mata hilang segala kebahagian yang dikecapi, hanya kedukaan yang dilalui. Kita sedia maklum bahawa hati sememangnya satu. Mana mungkin menjadi dua mahupun tiga. Namun haruslah kita tahu bahawa dua hati boleh menjadi satu. 

first time tengok macam menggelikan, tapi bila lama2 tengok macam cute je. hehe


"Di antara mereka yang kita sukai dan kagumi, kita tidak dapat menemukan suatu kesamaan, tetapi di antara mereka yang kita kasihi, kita dapat menemuinya "


Bak kata pepatah juga "mulut lelaki di hati dan hati wanita di mulut". Wanita memang diakui mudah meluahkan apa yang dirasainya, berbanding lelaki. Lelaki lebih selesa mengumpul segala isi hati sehingga menghasilkan ledakan yang menakutkan. Mungkin ini cara lelaki melihat masalah dan membuat pertimbangan.

Hati juga dikaitkan dengan cinta. Jika kita perasan Tuhan memberikan kita 2 tangan,2 kaki, 2 telinga dan sepasang mata, tetapi kenapa Tuhan memberikan hati kita cuma satu? Adakah kita perlu mencari pasanganya. Bila kita sudah jumpa pasangannya. Adakah si dia di ciptakan untuk kita ?

p/s:
To being in one relationship is maybe very easy. It just between two parties. Boy and girl. U and me. But the problem is how to sustain the love throughout. I'm sure, everyone wants a happy love story am i right? Hoping for the same too. Happy ending,  so..... just wait and see la.

8 comments:

kura said...

haa betul! sebab tu sy suka jadi lelaki. simpan kan aje. baru style! Eheh. hahah

Unknown said...

single is the best damn thing..:)

A retarded kitty said...

aku menunggu hikayat dongeng aku untuk sampai titik noktah

tapi macam mustahil rasanya

Nurulbadiah Lai said...

untuk mendapat kn org yg kite nak..hati kite mestilah ikhlas at de first place..only then kite akan mendapat hati orang lain yg ikhlas terhadap kite kn

Sara Ali said...

@kura: nak xnak,,,,kamu mmg dah laki la...hahaha

Sara Ali said...

@edy : hehehe.....setuju la jgk wlupon x 100%...huhu

@ kitty : hahhaa...

Sara Ali said...

@nurubaldiah: insya Allah, akan sy cuba lebih mngiklhaskan hati sy ini...=)

Run Away said...

susah nak cakap kan...sama ada pasangan kita..memang dah di takdirkan utk kita...;d