tabung dan rajin2 la klik di sini

Sara Ali

Saturday, September 17, 2011

Sakit gigi umpama mimpi ngeri.




" sakit gigi umpama mimpi ngeri "

Haa... itu yang sedang saya alami. Sakitnya memang begitu nikmat. Betul-betul menguji kesabaran ku. Yang saya heran, bila saya jumpa dentist sakitnya tak la seteruk ini, tapi bila sampai je kat hostel. Masha Allah, sakitnya bukan kepalang. Habis ditarik segala urat sendi ku. Doc cakap kesan daripada gigi baru. Tapi yang saya herannya gigi bongsu belah kiri dah tumbuh habis. Cuma belah kanan je yang nampak seciput je. Tak mo keluar habis kot. Yang pelik, sakitnya belah kiri bukan belah kanan.  Saya memang bertambah-tambah heran sebab umur saya dah berapa? Orang cakap kalau umur macam saya ini gigi bongsu tak keluar habis di kira AWEK MUDA tau. wahh. kembang seketika. haha.

Dan untuk pertama kali juga lah saya berjaya makan ubat yang cukup menggancam bau dan rasanya sehingga habis walaupun sehingga kini gigi saya masih berdenyut. Bangga bukan?  give me one clap pls. hehe



Bukan itu sahaja. Korang pernah dengar tak, demam malam. Haa.. benda tu pun jadi kat saya. Bila tiba sahaja waktu maghrib, badan mula panas, kepala start jadi berat, muka dan bibir menjadi kemerahan. Bak kata adik saya muka terbakar "merah menyala". Nakal betul adik saya ini. oke, macam ni sebenarnya, ikutkan sehari sebelum sayabalik Kedah, saya dah sihat dari demam. Walaupun sehari kira sihat la jugakkan. Tapi bila sampai je Kedah, sehingga sekarang demam ku tak surut2. Yang peliknya malam dia bukan kemain, macam faham-faham je belah pagi class saya memang penuh. i like it!

Walaupape pon saya bersyukur. Saya masih mampu berjalan kesana-sini dengan sendirinya. Harap-harap esok lusa segala dugaan ini akan berakhir. Insya Allah.

p/s:
Doakan saya cepat sembuh dari demam dan sakit gigi ye. Amin.
Thank u very much for the prayer for me. Im' really appreciate it.
love u all, no word to describe  my thanks.

10 comments:

kura said...

haha. apa yg kembang? amboi. awek muda yeeee..

JIJI YU said...

syafakillah..
aku 23 dah kuar habis dah gigi bongsu

teha said...

semoga cpt sembuh yee syg :)

Atiqah Wadiah said...

saket jugak bila nk tumbuh gg baru..smpy gusi bengkak2 :(

Ini Kisah Tia said...

woahhh , ada sampai guling2 tak?

Run Away said...

Sy kalau sakit gg..selalu letak kopi jew..kat tempat sakit tu...hik...;d.../salam kenal..;d

Sara Ali said...

@kura : yg kembang nya mata jer..hehehe

@jiji : dh lepas la kiranya...

Sara Ali said...

@teha : tq my dear.

@atiqah: betul tu...mmg sakit kan

Sara Ali said...

@tia: belum lagi,,,jongkang jongkit ada la ckit2,,hehehe

@runa away : berkesan yer? nk try la nie... tq my dear.
=)

Mya said...

alolooo ciannya. get well soon ye hee=)