tabung dan rajin2 la klik di sini

Sara Ali

Monday, July 4, 2011

Bicara Sara Ali : Adakah dikategorikan kolot bila berbaju kurung?


Setiap manusia di muka bumi ini dikurniakan akal fikiran. Sama ada kita menggunakan dengan sebaik-baik mungkin ataupun tidak. Melalui pemikiran tercetusnya pendapat. Tidak kira sama ada pendapat itu logik ataupun tidak. Tidak semua perkara yang logik itu logik dan tidak semua perkara yang tidak logik itu tidak logik. Ah' terpulang la.

Aku cuma nak ajukan satu soalan sahaja.

Malukah anda bila keluar/ternampak berjalan-berjalan bersama seorang gadis yang berbaju kurung pada zaman yang semakin maju ini?

Cukup mudah bukan soalan ini. 
Pada aku, mula-mula aku keluar berbaju kurung dengan rakan2 memang cukup segan. Yang aku maksudkan bukan time raya tau.A ku sendiri pun tak tahu kenapa. Apa yang aku segankan. Mungkin aku fikir ia cukup terbatas. Terbatas dari segi apa pun aku sendiri kurang pasti.

Aku bukan apa, masa aku tengah tunggu train untuk pergi kerja. Dalam kebosanan, mulalah aku menjadi pemerhati yang tegar. Hilang sedikit kebosanan di hati ini.  Memang banyak kerenah. Dengan suara gelak tawa kanak-kanak yang lari kesana sini. Suara garau sekumpulan remaja lelaki di belakang tangga dan secara tidak langsung aku terlihat sekumpulan gemaja perempuan di hujung sana. Sekali pandang memang cukup ayu berbaju kurung dan berjubah.

Selang beberapa minit, aku lihat mereka sudah bertukar wajah. Kemana hilang agaknya baju mereka? Bukan kah lebih ayu mereka sebelum ini. Aku hanya memerhatikan dari jauh. Tiada kata-kata dan sedikit kurang mengerti di situ. 

Kawan : Kau kenapa?
Dia: Apanya?
Kawan : Diri kau.
Dia : Aku rimas.
Kawan : Turunkan sikit lagi nampak elok.
Dia: Dah ok ni.

 Aku: Sanggup berlapis2. Tak Panas ke?
(dalam hati sahaja)

Cukup manis bila Cik Heliza berbaju kurung.
Apa-apa yang di pakai tetap cantik.
Alhamdulillah.

Saya cukup suka dengan penampilan Cik Heliza.
Sopan sepanjang masa.
Aku bila lagi?

3 comments:

cik bihah said...

kalau tgk perempuan pakai baju kurung rs sweet je tgk dia ;)

Unknown said...

dtg cni dan follow

mohdhazlan Dreadlock said...

suka gadis berbaju kurung ...terserlah kemelayuannya ...:)