tabung dan rajin2 la klik di sini

Sara Ali

Wednesday, July 27, 2011

Bicara Sara Ali : Perjuangan mesti diteruskan.

adik2 ku. kalau aku cakap yang aku rindukan budak purple tu. Sumpah dia akan gelakkan aku, haha.
Senyum.
Ikhlaskan lah hati mu memberi senyuman.Senyuman yang cukup indah. Yang mampu mengubat segala duka. Senyum.
Pada aku, senyuman ku terukir hari ini kerna masa silam ku. Masa yang penuh diisi dengan gelak tawa. Umpama kota keriangan yang ku cipta. Saat bermain bersama. Kejar mengejar. Panjat memanjat. Cukup indah bukan? Teringat aku ketika berada dikampung. Bersama saudara mara. Riuh sekali.

Mungkin ada sesetengah daripada anda tidak gemar mengingati masa silam. Masa yang dianggap tidak berguna lagi. Tidak membawa sebarang makna.Umpama masa yang terbuang begitu sahaja.

Adakah ia benar?
Pada aku tidak. Masa lalu yang banyak mengajar aku. Masa lalu yang memberi aku semangat untuk terus capai bintang. Masa lalu juga memberi aku kenangan terindah dalam hidup ini.

Mungkin kerna aku terlalu rindukan mereka. Mereka yang pernah bersama aku. Mereka yang selalu menemani aku. Mereka yang menceriakan aku dan mereka juga yang mengecewakan aku. Mereka secara tidak langsung melakar perjalanan hidup aku, sehingga aku di tahap ini. Baik atau buruk. Masih menjadi tanda tanya.

Perjalanan ku masih luas. Cabaran ku semakin mengunung. Namun ketabahan ku semakin menipis. Adakah aku gagal? Gagal memegang amanah yang diberi. Amanah sebagai seorang hamba di muka bumi ini. Amanah sebagai seorang anak. Amanah sebagai seorang kakak. Amanah sebagai seorang adik. Amanah sebagai seorang murid. Begitu banyak sekali amanah yang perlu ku pikul. Termampukah aku?

p/s:
Teruskan perjuangan yang telah engkau ciptakan. Jangan berhenti. Langkah setapak demi setapak. Insya Allah, engkau akan sampai jua. 



No comments: