tabung dan rajin2 la klik di sini

Sara Ali

Friday, March 11, 2011

Panahan oder Neslo.

Assalamualaikum kawan2.

Saya sebenarnya baru sahaja balik dari cafe. Al maklumlah makan tengah hari dengan kawan-kawan. Hari ini saya makan awal cikit. Kalau makan lambat nanti lauk mesti habis. Mana tak nya, budak-budak laki balik je dari solat jumaat terus serbu cafe. Habis licin lauk pauk kat atas meja tu.


Lagi pun, rasa malu dalam diri mesti setinggi gunung everest punya. Padang kiri nampak lelaki. Pandang depan nampak lelaki lagi, Pandang belakang, lelaki lagi. Nak nampak orang yang bertudung pun dah boleh kira dengan jari. Lepas tu dorang suka pandang orang semacam. Terutamanya bila dalam cafe tu hanya berapa kerat jer perempuan. Muka macam tak puas hati je. So kami decided makan awal. Biar kami  yang licinkan lauk pauk tu. Padan muka dowang. haha.


Lebih kurang macam ini lah nasi tomato dia. Cuma ayam je lain. 


Huh! ada hati nak habiskan lauk konon. Macam lah saya dapat habisan lauk tu semua. urm, macam biasa. Kalau makan ramai-ramai, kami akan ambik port yang paling depan. tapi tak la depan mana pun. Dan yang penting kami dapat pegang remote. Maknanya, channel apa yang kami nak tekan. Kami punya suka lah. Akhirnya cerita korea jadi pilihan. Tapi tajuk saya tak tahu lah. hehe


Sedang asyik menghadap tv. Tiba-tiba lalu budak satu blok dengan saya sambil pegang air. So apa lagi 

" awak, awak. yang itu air apa ye? " dengan muka tak malu saya mula bersuara.

" air neslo, nak rasa ke? ambil la. "  budak tu mempelawa.

"eh, tak apa lah, saje jer tnya. Nampak sedap " muka penuh excited .

Lepas basuh tangan saya cepat-cepat oder "  Neslo bungkus satu pakcik " .

" ok, siap " 

Neslo...Neslo...Neslo....

"Neslo kan " sambil bertukar tangan. Belum sempat duduk lagi, saya dah slurrrrpppp dulu. Terdiam seketika sambil menghulurkan air kepada kawan saya. " air ini, memang macam ni ker rasa dia ? " kawan saya mengiyakan. Tapi dalam hati saya mengatakan " tidakkkk, air tu tak sedap langsung. Rasa apa ntah " tapi yang peliknya kawan saya cakap " sedaplah, memang macam ini lah rasa dia" .


So, saya nekad lepas ini, sama sekali saya tidak akan oder air Neslo. Sampai bila-bila pun. Effect nya sampai sekarang ni, sakit je kepala saya. Al maklumlah saya memang tak minum nescafe. hehe, so kesan dia memang cepat. 

Kepala ku dah macam sarang apa ntah!!!

p/s: 

doakan saya cepat sembuh dari pening kepala sebab neslo tadi. esok malam saya ada exam. doakan saya ye. terima kasih kawan2.


2 comments:

akubersamaCahya said...

u kutuk air peberet i yek!

Mais said...

opps...ye ker???...sorry laa...
hehee...

air tue cuma tak masuk ngn sy jer,,,
hehehe