tabung dan rajin2 la klik di sini

Sara Ali

Tuesday, January 10, 2012

Assalamualaikum Cinta


" Cinta itu suci,cinta itu tidak buta, cinta itu kepunyaan Tuhan. 

Yang tidak suci dan buta itu adalah orang yang salah menggunakannya.

Cinta itu ibarat peperangan mudah dimulai dan sulit diakhiri" -hamka-


Sedar tak sedar, sebenarnya perasaan itu sudah lahir dalam diri kita sejak kecil lagi. Cuba kita perhatikan, bagaimana ibubapa kita mempamerkan perasaan kasih sayang dan cinta antara satu sama lain, tidak kira antara adik beradik. Ia mampu mengerakkan hati kecil kita. Walaupun ketika itu kita tidak dapat terjemahkan perasaan yang lahir dalam diri. Tapi yang pasti kita suka kan perasaan itu dan berharap ia akan muncul lagi.

Kadang-kadang aku sendiri tidak faham betapa kuatnya pengaruh cinta pada kehidupan ini. Sedangkan kita tahu, bila adanya cinta, akan terselitnya sedikit kesedihan. Langit tidak selalu cerah kawan. Itu yang perlu kita ingat.Maka adalah wajar kita mempersiapkan tapak yang cukup selesa untuk cinta itu mendarat di hati, agar bila ia datang menjengah, tidak memberi kejutan dan emosi.

Bila bahas mengenai cinta. Memang tidak penghujungnya. Ada sahaja persoalan yang timbul. Bila timbulnya satu persoalan, akan disusuli persoalan lain. Tergerak juga dihati kecil ini. Mengapa persoalan itu perlu timbul?   Mungkin kerana keadaan. Mungkin kerana kepercayaan. Mungkin juga kerana sayang.

Pernahkah anda mendengar kata-kata ini?

" Ia hanya mengambil masa seminit untuk jatuh hati pada seseorang, 

Satu jam untuk menyukai seseorang, 

Satu hari untuk mencintai seseorang,

tetapi 

ia mengambil masa sepanjang hidup untuk melupakan seseorang "

Ya,itu benar. Mungkin ia hanya benar pada ku.



Cinta mengajarkan pada kita, bagaimana caranya harus berlaku jujur dan berkorban, berjuang dan menerima, memberi dan mempertahankan. Mungkin aku gagal untuk mempertahankan dan berjuang padanya. Tapi perlulah kita ingat,tak memiliki tak bermakna tak mencintai.

Mata berasal dari unsur air memiliki sifat adil. Dengan melihat sinar mata seseorang, kita boleh mengetahui isi hatinya. Mulut boleh berdusta, tetapi pancaran mata akan mengatakan yang sebenarnya, memantulkan kata hati yang sesungguhnya.

Status dari rakan FB (credit to him) :
"Apabila sesuatu itu bukan jadi milik kita, walaupun kita mengejar ia dengan melakukan macam-macam perkara, ia tidak akan menjadi milik kita...Macam itu juga, Walaupun kita lari daripada sesuatu benda ataupun tidak berbuat berusaha apa-apa pun untuk mendapatkannya. Apabila sesuatu itu milik kita, ia kan datang kepada kita jua"

~♥ Hawa perlu tunggu, biar adam yang datang mencari tulang rusuk dia yang hilang ♥~ 

(terasa comel la pula ayat ni )



Nota Kaki:
Tak kesampaian hasrat saya untuk bermain layang-layang bersamanya.
Kenapa?
Kerna saya sukakan layang-layang.

5 comments:

Unknown said...

Cinta akan datang dengan sendirinya bila sudah tiba masanya :)

aepulusia maxcrazy said...

Ehem..ehemm....

Nadia said...

kita sekepala..:)

CikShidot said...

kita pernah dengar ada org laki ckp yg dorg akan merasa sakit dekat tulang rusuk die jika die dah bertemu dengan hawa dia :) benar atau tak, hanya DIA sahaja yang mengetahui. wallahualam.

alexayussida said...

sara !!i miss u dear,happy boliday !!:)