tabung dan rajin2 la klik di sini

Sara Ali

Saturday, January 7, 2012

Tidakkah Engkau Faham Apa Yang ku Rasakan?

Berat.
Kepala aku semakin hari semakin berat. Tak henti memikirkan tentang si dia. 3 perkara yang perlu aku harungi dalam satu masa. Semuanya melibatkan masa depan ku.

Ya,
Dia memang tenang. Kerna apa? Kerna dia tahu keadaan dia bagaimana. Sedangkan aku? Tidak. Dia muncul  diantara aku dan dirimu. Dia tahu aku bagaimana. Dan aku tahu engkau bagaimana.

Kenapa?
Kenapa bila aku menanyakan pada dirinya . Engkau tidak mengaku. Engkau menyembunyikan perkara yang sememangnya berlaku. Engkau seolah-olah menidakkan perkara yang timbul difikiran ku. Begitu tegar diri mu.

Tidakkah engkau faham?
Kita serupa. Kita sejenis. Naluri kita sama. Tidak ada jauh bezanya. 

Bila aku bertanya.
Engkau pergi.
Bila aku inginkan jawapan.
Engkau berdiam diri.
Kenapa?

Sungguh terseksa aku disini.


Nota Kaki:
Aku tidak sekuat itu.
Aku juga tidak selemah ini.
Aku tidak mahu hidup ditemani perasaan begini.
Aku cuma mahukan sebuah kebahagiaan.
Tidakkah engkau faham.

Pesanan:
Kenapa perlu berselindung?
Kenapa perlu ada pembohongan?
Cinta itu suci.
Kenapa perlu dikotori?



No comments: