tabung dan rajin2 la klik di sini

Sara Ali

Wednesday, January 4, 2012

Kebebasan yang dipinta.

Terlintas di fikiran ini untuk terbang bebas seperti burung.
Merentasi lautan kebiruan.
Ditemani keindahan kehijauan tumbuh-tumbuhan.
Terasa tenang dan lapang hati ini.
Namun aku hanya seorang insan yang bergelar manusia.
Tidak mampu terbang seperti burung.
Bebas kesana kemari.




Namun,
Aku dikurniakan sepasang mata.
Kurniaan dari-MU.
Aku bersyukur kerna aku masih lagi mampu melihat.
Melihat keindahan ciptaan mu.
Tiada tandingan.

Aku juga tidak pernah lupa,
Aku turut dikurniakan hati yang disaluti dengan perasaan,
Tapi Allah tdak mengurniakan sepasang hati pada setiap manusianya,
Kerna pelengkap hati akan berada pada si dia.

Si dia ?


(persoalan )

Kebahagian ku, perjalanan ku, takdir ku.
Semuanya terletak pada mu Ya Allah,
Sekiranya itu adalah kebahagian ku,
Perjalanan ku, Takdir ku.
Aku redha dengan ketentuan mu.

Ku mohon,
Engkau perkuatkanlah Iman ku,
Ikhlaskan hatiku,
Tunjukkan lah jalan yang terbaik pada ku,
Kerna,
Hanya Engkau yang mengetahui,
Yang terbaik buat hamba mu.

Amin….

Nota Kaki:
Keputusan berada di tangan ku.
Pilih yang terbaik.
Mungkin ia terbaik pada ku,
Tak semestinya pilihan itu terbaik di sisi Allah.



No comments: