tabung dan rajin2 la klik di sini

Sara Ali

Sunday, October 28, 2012

Hanya untukmu.


Melihat seorang gadis duduk tersenyum ,memerhatikan sekeliling.Telinga disumpat teknologi kecil yang mengeluarkan rentak irama merdu. Hati sedikit berbunga, wajah bertambah ceria pabila terlihat mereka. Sungguh mesra.Senyuman dilebarkan. Hati terusik. Sedikit cemburu. Nafas di tarik sedalam-dalam. Sedikit ketenangan dirasai. Tiada lagi getaran cemburu di hati.

Apa yang perlu dilakukan. Hati dan perasaan terpaksa dipendam. Disimpan dan disembunyikan. Kerna hati ini tahu, hati gadis tidak akan bersatu. Mungkin benar. Perbezaan dua hati yang selama ini hanya saling melihat tapi tidak akan bersatu. Ada perkara yang menghalang. Mungkin ke'ego'an dan mungkin juga ketidak pastian. Ingin sahaja hati gadis meluahkan. Hanya dengan pandangan. Terdetik dan terlintas di fikiran. Mengharapkan kefahaman dari pandangan meluahkan perasaan.

Ada jalan. Itu pilihan. Antara terpaksa terus menerus memendam. Atau terpaksa lari dari kenyataan. Atau perlu memilih untuk terus memerhati, tapi akan di salut kesedihan serta kesakitan. Mana satu pilihan. Apa yang harus gadis tunjukkan untuk membuatkan kau faham. Jangan salahkan gadis, bukan gadis yang mencari, tapi kau yang membuat gadis berperasaan sedemikian.




Nota kaki:
Hati kata lain. Mulut kata lain.
Sedaya upaya mahu menafikan kerna sedar akan kedudukan.

2 comments:

kura said...

errrrrr.

Wannie Ariffin said...

itulah perasaan kan tak boleh lari dari semua ini.. nice post act..