tabung dan rajin2 la klik di sini

Sara Ali

Sunday, July 22, 2012

REUNION 2012 - PULAU PANGKOR

Assalamualaikum.

What? Last entry 31 Januari 2012. 4 bulan tak update blog. Lama betul. Memang menyepikan diri aku ini. Ok, bila dah berpeluang online guna laptop baru adik aku ini. Saje je nak mention kasi kembang sikit adik aku tu. So, dapatlah aku bermanja-manja dengan blog kesayang ni. Mulalah, nak jadi minah kepoh. Nak cerita itu ini. Antara u all  larat baca atau tak je.


 Motif gambar diatas.

Saje nak cerita dekat u all bahawa aku pernah jejak kaki di Pulau Pangkor setelah sekian lama hidup dimuka bumi ini. Sendiri bangga dengan diri ku. Lupakan that word pada siapa yang terasa loya ok. Sekian. Sebenarnya benda ini terjadi secara tak sengaja. Walaupon aku sudah dimaklumkan. Bila aku berpindah tempat kerja baru and bertemu rakan lama. Maka di pendekkan cerita secara tak langsung aku setuju untuk join REUNION pada 6 July -8 July 2012 di Pulau Pangkor. 

Perasaan jangan ditanya. Takut, gemuruh, seronok, excited dan macam-macam la. Al-maklumlah lepas je SPM aku terus menyepi. Memang tak pernah jumpa dorang. Aku rasa aku sorang je ada perasaan yang terlebih masa tu.



See, tak perlu nak cerita lebih kot. Nampak tak riak wajah budak berbaju merah yang tengah duduk tu. Antara nak senyum atau  tak nak je. Tangan siap gengam erat. Gemuruh and sedikit kekok. Kalau u all macam mana pula? Ada sama tak macam aku. Berlakon lebih je la aku ini. huh!!! Tu baru sebahagian rakan-rakan ku.


Lepas check in di motel,  kami semua decided untuk keliling pulau tepat pukul 3. Mesti korang kata. Pukul 3 panas terik kot masa tu. Oleh kerana perasaan tak sabar nak terjun laut dan snorkeling bagai. Kepanasan itu semua cabaran. Mula la semua orang sibuk sapu losyen, sun block. Sapa yang tak ada tu mula la "wei, mintak cikit" Sharing is caring.  Kan aku dah cakap, semua itu lakonan semata-mata. Bila dan spend time dengan dorang. Memang tak ingat dunia. Hilang semua perasaan segan bagai. 


Lupakan pasal tangga or ketinggian. Macam dirancang la pula si eda tu tundukkan kepala cikit. Nak samakan ketinggian dengan aku la tu. For u information,  gadis yang berbaju purple adalah orang kuat yang menjayakan reunion ini. Cuba korang fikir, dengan masing-masing yang dah de kerjaya masing-masing and family lagi. Bukan senang nak kumpul beramai-ramai. betul tak? Kira jumlah kitaorang ni dikira ramai la juga. 

Tahniah Along n the geng. 



Cake red velvet.

Jangan cakap la. Itu yang aku masuk mulut dulu. Ntah la, sejak bila aku tergila-gila dengan Red Velvet ni pun aku tak tahu. Tapi aku makan memang mengalahkan anak kecik yang baru pandai makan. Pada masa sama sempat juga aku control ayu. hahaha....


Bila perut dah kenyang, dengan kek, hotdog 2, kerang 10, udang berguni2, ayam panggang, ikan panggang dengan sambal dia lagi. Memang menjilat jari la. Apa lagi. Jalan-jalan tepi pantai sambil makan ice cream,and bermain piring terbang. Sebenarnya aku lupa apa nama permainan tu. Maaf la aku tak join sebab aku memang fail la bab-bab sambut menyambut ini. Memang terbaik la. 


Gambar ini masa kita orang otw nak ke jeti. Hari terakhir sebelum kita orang balik KL. Kita orang cadang untuk jalan-jalan di Pulau Pangkor ini. Untuk makluman korang, penduduk Pulau Pangkor majoriti adalah dari kaum Cina iaitu 60%, Melayu 35% dan India 5%. 



Setiap pertemuan pasti ada perpisahan. Untuk makluman korang, masa ini paling aku tak suka. Memang terasa singkat bersama dorang, banyak perkara manis yang berlaku.  


Senyuman terukir di bibir, kegembiraan terpancar di mata, walaupun badan keletihan tapi itu semua kenangan yang terindah kerana kita tidak tahu bila lagi kita akan bertemu dan bercerita senda gurau bersama. Semua saat itu memang terbaik pada ku. Terima kasih semua kerana membantu ku, dan berkongsi suka duka susah senang bersama.

No comments: